4 marketing tips om van Black Friday een succes te maken

Black Friday 2018 staat al bijna voor de deur. Het moment om jouw klanten te verleiden met een mooie actie. Welke marketingtools kun je inzetten om zoveel mogelijk sales te generen tijdens het cyber weekend?

Vrijdag 23 november is het zo ver, black friday. Op deze dag, en de dagen er na, staan koopjesjagers in de rij voor de beste aanbiedingen. Ook online is het cyberweekend een belangrijke saleperiode. In dit blog vertel ik je wat je kunt doen om optimaal van deze tijd te profiteren.

SEO

Het is misschien een open deur, maar zorg er voor dat jouw webshop gevonden wordt als potentiële klanten zoeken naar een product wat jij verkoopt. Verkoop je elektronicaproducten, biedt dan op zoekwoorden zoals ‘’black friday elektronica 2018’’, of nog specifieker ‘’black friday deals camera 2018’’. Bekijk goed welke zoektermen een hoog zoekvolume hebben en hoe hoog de concurrentie is, en weeg deze factoren tegen elkaar af.

SEA

Black Friday is een uitstekend moment om eens uit te testen wat een Adwords campagne kan doen. Voor het cyberweekend kun je het beste een speciale advertentiegroep aanmaken waarin je meerdere, prikkelende advertentieteksten kunt testen. Let er op dat je alle koppen en omschrijvingen benut en vergeet ook zeker niet een call to action toe te voegen.

Ben je al bekend met remarketing? Remarketing zorgt ervoor dat een potentiële klant herinnert wordt aan jouw actie zodra hij of zij de webshop verlaten heeft. Ook target je mensen die al eerder tot een aankoop zijn overgegaan en waarvan je zeker weet dat ze geïnteresseerd zijn in jouw producten. Weet jij precies naar welke websites jouw doelgroep surft? Adverteer dan met banners door middel van displaymarketing. Tip! Veel koopjesjagers doen tijdens en voor het cyberweekend inspiratie op, op vergelijkingswebsites zoals Blackfriday-online.nl en Blackfridaynederland.nl. Het reserveren van een banner op dit soort websites kan je sales zeker een boost geven.

Usability

Als de klant dan eenmaal op jouw website is aangekomen, wil je natuurlijk dat hij of zij daar zo lang mogelijk blijft. De tijd die bezoekers in jouw webshop doorbrengen kun je verlengen door er voor te zorgen dat jouw webshop gebruikersvriendelijk is en informatieve teksten bevat. Dat is de basis… Maar je kunt nog meer doen! Heb je een leuke ‘2voor1 actie’ tijdens het cyberweekend? Zorg er dan voor dat jouw webshop zo is ingericht dat bezoekers ook daadwerkelijk gestimuleerd worden meerdere items aan te schaffen. Bijvoorbeeld door bijpassende producten onderaan elk artikel weer te geven of jouw bezoekers te inspireren met volledige outfits.

Nieuwsbrief

Vergeet ook niet je gehele klantenbestand een nieuwsbrief te sturen waarin jouw Black Friday actie extra uitgelicht wordt. Wil je er zeker van zijn dat jouw nieuwsbrief opvalt? Stuur ons dan vooral even een berichtje. Ook met SEO of SEA helpen wij graag!