Online adverteren

Online adverteren

Online adverteren is een interessante en kosteneffectieve manier om een oriënterende bezoeker op internet te bereiken. Er zijn verschillende mogelijkheden om online te adverteren. Je kunt dit doen met bijvoorbeeld advertenties in zoekmachines als Google, Yahoo en Bing. Je kunt jouw boodschap ook via banners op ander websites vertonen of adverteren via sociale netwerken, zoals Facebook, LinkedIn en Twitter. Welk medium je kiest, is afhankelijk van waar je doelgroep zich op internet bevindt en welke boodschap je wilt delen met je doelgroep.

Zoekmachine adverteren

Met zoekmachine adverteren ook wel Search Engine Advertising genoemd (SEA) plaatsen wij gerichte advertenties in verschillende zoekmachines. Je bereikt potentiële klanten wanneer ze naar jouw dienst of product op zoek zijn. Deze zoekers zijn natuurlijk erg relevant voor je bedrijf! Meer weten over SEA? Klik hier.

Social media adverteren

Met social media adverteren adverteert je op sociale netwerken, als Facebook, LinkedIn en Twitter. Het grote voordeel van deze netwerken is dat je de advertenties kunt afstemmen op onder andere geslacht, leeftijd, opleiding, interesses en woonplaats. Daardoor kun je heel gericht je doelgroep benaderen en je boodschap daarop afstemmen. Klik hier voor meer informatie over adverteren op social media.

Display Advertising

Een banner of tekstadvertentie gezien op je favoriete website? Dat wordt display advertising genoemd. Display advertising is het adverteren met banners op websites van derden en is heel geschikt om in te zetten als je de naamsbekendheid van je bedrijf, product of dienst wil vergroten. Daarnaast bereik je met display advertising ook een geheel nieuw publiek, wat niet direct naar je zoekt, maar mogelijk wel tot de doelgroep behoort. Hier lees je meer over display advertising.

Affiliate

Met affiliate marketing worden adverteerders gepromoot door publishers om online sales en leads te genereren. Via een netwerk kunnen publishers uit een ruim aanbod van adverteerders kiezen welke producten van adverteerders zij willen promoten op hun website. Leidt dit tot een lead of sale? Dan ontvangen de publishers hiervoor een commissie. Je betaalt dus alleen een vergoeding als de doorgestuurde bezoekers overgaan tot een transactie. Is affiliate marketing interessant voor je? Klik hier voor meer informatie.

Remarketing

Websitebezoekers na het verlaten van je website opnieuw benaderen via andere websites heet remarketing. Als dit op de juiste manier wordt ingezet, kun je vergelijkbare resultaten (sales en leads) halen, zoals je gewend bent van bijvoorbeeld een adwords campagne, zonder irritatie op te wekken. BOO5T Marketing heeft ervaring met het opzetten van remarketing campagnes. Neem contact met ons op als je meer wilt weten over remarketing of klik hier.

Pakketten

Wil je meer weten over online adverteren, welke middelen je in zou moeten zetten en welke kosten daarbij komen kijken? BOO5T Marketing helpt je bij de juiste strategie toepassen en de juiste middelen daarbij in te zetten, zodat je maximaal rendement haalt. Hiervoor hebben wij verschillende pakketten samengesteld. En onze werkwijze? Wij zetten altijd de 5 stappen van onze BOO5T Omnichannel aanpak in: adviseren, creëren, prikkelen, binden en optimaliseren.

Ben je benieuwd op welke manier BOO5T Marketing je kan ondersteunen? Wij denken graag met je mee. Neem contact met ons op en maak vrijblijvend een afspraak.